Furau prea mult , si sau gandit sa mai fure putin , cat se mai poate . Macar o zi , o luna , un an...
Pentru cei ca nu stiu ce este A.N.I.
Controlul averilor şi adoptarea unui mecanism eficient de verificare a declaraţiilor de avere, a constituit o recomandare constantă a Uniunii Europene, de-a lungul procesului de aderare a României la Uniunea Europeană, fapt consemnat şi în documentul de poziţie comună al Uniunii pe domeniul justiţie şi afaceri interne (capitolul 24).
Grupul Statelor Anticorupţie al Consiliului Europei (GRECO) a adoptat o poziţie similară. Una dintre recomandările GRECO, ca urmare a evaluării din 2005, se referea la necesitatea îmbunătăţirii mecanismului de verificare a averilor şi conflictelor de interese.
Ca urmare a acestor recomandări, unul dintre obiectivele prevăzute în Strategia Naţională Anticorupţie 2005 – 2007, adoptată de Guvernul României prin H.G. nr. 231/2005, a fost „Combaterea corupţiei prin mijloace administrative”.
Conform planului de acţiune pentru implementarea Strategiei, una dintre măsurile aflate în sarcina Ministerului Justiţiei era revizuirea cadrului legislativ în sensul desemnării unei instituţii abilitate să verifice şi să controleze declaraţiile de avere, de interese, şi stările de incompatibilitate.
În iulie 2006, proiectul de lege a fost aprobat de Guvern şi înaintat Parlamentului. Astfel, la data de 9 mai, a fost adoptată Legea nr.144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate (.pdf).
Controlul averilor şi adoptarea unui mecanism eficient de verificare a declaraţiilor de avere, a constituit o recomandare constantă a Uniunii Europene, de-a lungul procesului de aderare a României la Uniunea Europeană, fapt consemnat şi în documentul de poziţie comună al Uniunii pe domeniul justiţie şi afaceri interne (capitolul 24).
Grupul Statelor Anticorupţie al Consiliului Europei (GRECO) a adoptat o poziţie similară. Una dintre recomandările GRECO, ca urmare a evaluării din 2005, se referea la necesitatea îmbunătăţirii mecanismului de verificare a averilor şi conflictelor de interese.
Ca urmare a acestor recomandări, unul dintre obiectivele prevăzute în Strategia Naţională Anticorupţie 2005 – 2007, adoptată de Guvernul României prin H.G. nr. 231/2005, a fost „Combaterea corupţiei prin mijloace administrative”.
Conform planului de acţiune pentru implementarea Strategiei, una dintre măsurile aflate în sarcina Ministerului Justiţiei era revizuirea cadrului legislativ în sensul desemnării unei instituţii abilitate să verifice şi să controleze declaraţiile de avere, de interese, şi stările de incompatibilitate.
În iulie 2006, proiectul de lege a fost aprobat de Guvern şi înaintat Parlamentului. Astfel, la data de 9 mai, a fost adoptată Legea nr.144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate (.pdf).
REGLEMENTARE
Prin adoptarea Legii nr. 144/2007, România a devenit prima ţară europeană care a creat o instituţie specializată în verificarea averilor, conflictelor de interese şi respectării regimului incompatibilităţilor. Cu toate că obligativitatea declarării averilor exista încă din anul 1996 si ca declaratiile de avere au devenit documente publice inca din 2003, mecanismele de control erau greu de utilizat iar controlul conflictelor de interese nu fusese niciodată exercitat în mod sistematic.
Odată cu înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Integritate, aceste deficienţe sunt înlăturate, instituţia monitorizând permanent declaraţiile de avere/interese, conflictele de interese şi regimul incompatibilităţilor, în vederea asigurării exercitării funcţiilor şi demnităţilor publice în condiţii de imparţialitate, integritate, transparenţă.
Agenţia Naţională de Integritate este un mecanism eficient de control al averilor dobândite în timpul exercitării unei funcţii publice, al conflictelor de interese şi al incompatibilităţilor şi acţionează în mod pro-activ existând posibilitatea ca sesizările să se facă şi din oficiu.
Agenţia Naţională de Integritate este reglementată ca fiind o autoritate administrativă autonomă de control care se bucură de independenţă operaţională. In mod practic, preşedintele, vicepreşedintele şi inspectorii de integritate nu pot solicita şi nu pot primi dispoziţii privind derularea verificărilor de la nici o autoritate publică, instituţie sau persoană. Conducerea Agenţiei este asigurată de un preşedinte şi un vicepreşedinte, selectaţi prin concurs sau examen şi numiţi de către Senatul României, la propunerea Consiliului National de Integritate. Ca şi proceduri instituite de lege, în cazul averilor nejustificate, dacă inspectorii de integritate constată că există o diferenţă vădită (de cel puţin 10.000 Euro) între averea dobândită şi veniturile câştigate, ei se vor adresa instanţei solicitând confiscarea părţii dobândite în mod nejustificat. Ca pedeapsă complementară deciziei de confiscare, se aplică interdicţia dreptului de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică, cu excepţia celor elective, pe o perioadă de trei ani. În cazul conflictului de interese, actele juridice sau administrative încheiate direct sau prin persoane interpuse, cu încălcarea legii, sunt lovite de nulitate absolută, sancţiunile disciplinare putând merge până la eliberarea din funcţie. In plus, persoana care a încălcat obligaţiile legale privind conflictul de intereseeste decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică, cu excepţia celor elective, pe o perioadă de până la 3 ani de la data eliberării sau destituirii din funcţia sau demnitatea publică respectivă. Interdicţia se dispune, la solicitarea Agenţiei, de către instanţa competentă, ca sancţiune complementară, în cazul confiscării unei părţi din averea dobândită sau a unui bun determinat ori în cazul conflictelor de interese.
Prin adoptarea Legii nr. 144/2007, România a devenit prima ţară europeană care a creat o instituţie specializată în verificarea averilor, conflictelor de interese şi respectării regimului incompatibilităţilor. Cu toate că obligativitatea declarării averilor exista încă din anul 1996 si ca declaratiile de avere au devenit documente publice inca din 2003, mecanismele de control erau greu de utilizat iar controlul conflictelor de interese nu fusese niciodată exercitat în mod sistematic.
Odată cu înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Integritate, aceste deficienţe sunt înlăturate, instituţia monitorizând permanent declaraţiile de avere/interese, conflictele de interese şi regimul incompatibilităţilor, în vederea asigurării exercitării funcţiilor şi demnităţilor publice în condiţii de imparţialitate, integritate, transparenţă.
Agenţia Naţională de Integritate este un mecanism eficient de control al averilor dobândite în timpul exercitării unei funcţii publice, al conflictelor de interese şi al incompatibilităţilor şi acţionează în mod pro-activ existând posibilitatea ca sesizările să se facă şi din oficiu.
Agenţia Naţională de Integritate este reglementată ca fiind o autoritate administrativă autonomă de control care se bucură de independenţă operaţională. In mod practic, preşedintele, vicepreşedintele şi inspectorii de integritate nu pot solicita şi nu pot primi dispoziţii privind derularea verificărilor de la nici o autoritate publică, instituţie sau persoană. Conducerea Agenţiei este asigurată de un preşedinte şi un vicepreşedinte, selectaţi prin concurs sau examen şi numiţi de către Senatul României, la propunerea Consiliului National de Integritate. Ca şi proceduri instituite de lege, în cazul averilor nejustificate, dacă inspectorii de integritate constată că există o diferenţă vădită (de cel puţin 10.000 Euro) între averea dobândită şi veniturile câştigate, ei se vor adresa instanţei solicitând confiscarea părţii dobândite în mod nejustificat. Ca pedeapsă complementară deciziei de confiscare, se aplică interdicţia dreptului de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică, cu excepţia celor elective, pe o perioadă de trei ani. În cazul conflictului de interese, actele juridice sau administrative încheiate direct sau prin persoane interpuse, cu încălcarea legii, sunt lovite de nulitate absolută, sancţiunile disciplinare putând merge până la eliberarea din funcţie. In plus, persoana care a încălcat obligaţiile legale privind conflictul de intereseeste decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică, cu excepţia celor elective, pe o perioadă de până la 3 ani de la data eliberării sau destituirii din funcţia sau demnitatea publică respectivă. Interdicţia se dispune, la solicitarea Agenţiei, de către instanţa competentă, ca sancţiune complementară, în cazul confiscării unei părţi din averea dobândită sau a unui bun determinat ori în cazul conflictelor de interese.
Decizia Curtii Constitutionale a fost luata astazi 06.05.2010 in procesul ANI . Sentinta : A.N.I. suspenda activitatea .
Printre toate dosarele controlate de institutie se aflau nume cu rezonanta dintre politicieni romani care au facut avere in ultimi 20 de ani , averi nedeclarate in totalitate . Provenite din spagi , comisioane, si alte afaceri dubioase . Asa ca dragi politicieni romani este timpul sa furati si ce a mai ramas in tara : salarii mizere, taxe si impozite , terenuri fara stapani si inca ( daca mai exista ) un comision pentru o noua autostrada , si asa nu avem decat 1 si 1/2 , din care 1 ramasa de la raposatul ...
P.S. Tot astazi am aflat imprumuturile ( imprumuturi si fonduri din care i-si mareau in parte averile ) facute de guvern in ultimi 2 ani au dus la micsorarea cu 25% a salariilor , 15% a pensiilor si alte reduceri a programelor sociale ....
Domnilor 60 % din populatie abia daca are cu ce sa plateasca datoriile de zi de zi , si voi cu burdihanele voastre le taiati si mai mult din ce castigau ? Va plimbati cu masini de zeci de mii de euro platite din bani lor , va desfatati in lux pe bani lor si tot pe ei ii asupriti .
Felicitari marilor politicieni au reusit si de data aceasta sa se fofileze .
Raman doar cuvintele si gandurile .....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
http://www.paperdistribution.ro papetarie iti multumeste pentru vizita .